ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΕΥΕΞΙΑ > Διάφορα θέματα

Λιβαδειά, πόλη σε Ασφυξία

(1/2) > >>

Θανάσης Αποστόλου:


*Προς τα μέλη του φόρουμ: Αγνοήστε αυτή τη δημοσίευση. Απευθύνεται μόνο προς τους κατοίκους της πόλης μου, της Λιβαδειάς, με τους οποίους συζητούμε κάποια προβλήματα της πόλης εν όψει εκλογών.

Προς κατοίκους Λιβαδειάς και περιχώρων:
Αγαπητοί συμπολίτες,
Μπορείτε να δείτε το Λιβαδειά, Πόλη σε Ασφυξία στο facebook, όπου μπορείτε και να σχολιάσετε άμεσα. Σας το παραθέτω όμως και σε Youtube link, γιατί απενεργοποιώ συχνά το φέισμπουκ. (Σημ: Το γιατί απενεργοποιώ συχνά μπορείτε να το δείτε εδώ κι εδώ.)


Εδώ μπορείτε να δείτε το 2ο μέρος, όπου παρουσιάζω και μία λύση, ώστε να επηρεάσουμε τις επερχόμενες εκλογές:


Παρακάτω παρουσιάζω το ερωτηματολόγιο για το οποίο σας μίλησα στο 2ο βίντεο.
Απαιτεί άμεσες, ξεκάθαρες απαντήσεις από κάθε υποψήφιο δήμαρχο. Είναι χρέος του να αποσαφηνίσει τις προθέσεις του, πριν διεκδικήσει την ψήφο μας. Οι δημοσιογράφοι μας, αλλά κι εσείς στις επαφές σας με τους υποψήφιους, αξίζει να θέσετε αυτά τα ερωτήματα.

Σίγουρα υπάρχουν ΠΟΛΛΑ ακόμη σοβαρά ζητήματα που δεν αναφέρονται. Δεν έχω γνώση όλων των ζητημάτων. Δεν είμαι παντογνώστης ούτε αλάθητος. Μία προσπάθεια κάνω και σίγουρα θα υπάρχουν και ατέλειες και λάθη στις παρεμβάσεις μου.

Update Σεπτέμβριος 2023: Το ερωτηματολόγιο δεν απαντήθηκε ποτέ από κανέναν υποψήφιο. Επίσης ο δημοσιογράφος στο περίφημο "ντιμπέιτ", όπως και άλλοι δημοσιογράφοι, δεν θέλησε να συμπεριλάβει κάποια από τις παρακάτω ερωτήσεις. Τα συμπεράσματα, δικά σας.



Ερωτηματολόγιο προς τον Υποψήφιο Δήμαρχο:

1) Θα τοποθετήσετε σε νέα θέση κολώνες, δέντρα, παγκάκια στην οδό Ρούμελης;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

2) Θα περιορίσετε όλα τα περίπτερα στο βασικό τους οικοδόμημα, συν μία θέση για 1 όρθιο ψυγείο, σε ειδικό σημείο που να μην ενοχλεί;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

3) Θα περιορίσετε τα τραπεζοκαθίσματα σε Μπουφίδου, πέριξ της πλατείας, στην Κρύα και σε πολλά άλλα σημεία της πόλης όσο χρειάζεται (κατά την κρίση σας) για να απολαμβάνουν οι δημότες τη βόλτα τους, κι όχι απλά για να χωράνε να περάσουν;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

4) Θα καταργήσετε κάποια από τα άχρηστα τσιμεντένια παρτέρια με φυτά και αγριόχορτα στα πεζοδρόμια;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

5) Θα καταργήσετε τις “φυτευτές” θέσεις πάρκινγκ όπου αυτές υπάρχουν;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

6) Θα εφαρμόσετε σε στενούς δρόμους (πχ. Βενιζέλου, Καραγιαννοπούλου, Στρατηγού Ιωάννου) το σύστημα “ένα πλατύ – ένα στενό” πεζοδρόμιο;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

7) Θα απαγορεύσετε σε μανάβικα, ψαράδικα και κάθε άλλο κατάστημα (στο κέντρο της πόλης) να καταλαμβάνει τα δημόσια πεζοδρόμια;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

8) Θα επαναφέρετε τα πεζοδρόμια σε Καραγγιανοπούλου και Γιαννούτσου στην πρότερη μορφή τους, ώστε να γίνεται ανεμπόδιστα η διέλευση των οχημάτων; (Ή έστω παρεμβάσεις σε επιλεγμένα σημεία, όπως πχ απέναντι από το 1ο Δημοτικό).
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

9) Οι νησίδες χρησιμεύουν στο να κοντοστέκεται ένας πεζός που περνά απέναντι και για κολώνες φωτισμού. Θα περιορίσετε τις νησίδες είτε καταργώντας τις, είτε κάνοντάς τες λεπτές και τσιμεντένιες όπου χρειάζεται;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

10) Θα περιορίσετε σε Αχιλλέως, Αισχύλου και όπου αλλού υπάρχουν τις άχρηστες εκτάσεις με αγριόχορτα (“τουαλέτες σκύλων”);
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

Άλλα ζητήματα, πέραν της Ασφυξίας:

11) Θα “οργώσετε” την πόλη και τα χωριά της, πχ. μία γειτονιά ανά εβδομάδα, επιλύοντας άμεσα μικρά και μεγάλα προβλήματα των δημοτών;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

12) Θα απευθυνθείτε επίσημα ως Δημοτική Αρχή στην τροχαία μας, ζητώντας να τερματιστεί η άτυπη αποχή της από τα καθήκοντά της στην πόλη μας;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

13) Θα επαναφέρετε τα ονόματα των κύριων οδών, στα ονόματα που όλοι γνωρίζουμε και συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε (παρά τις μετονομασίες; (Δείτε εδώ σχετικά).
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

14) Μπορείτε να δεσμευτείτε για ένα νέο Μουσικό Σχολείο και ένα νέο Ειδικό Σχολείο ΕΝΤΟΣ της επόμενης τετραετίας;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)

14) Θα λάβετε συγκεκριμένα μέτρα για πραγματική ανακύκλωση στην πόλη της Λιβαδειάς;
☐ ΝΑΙ     ☐ ΟΧΙ    ☐ ΑΛΛΟ (εξήγησε)


Πιθανή ένσταση: "Κάποια από τα ερωτήματά σου είναι πρακτικά ανεφάρμοστα, όπως το γκρέμισμα πεζοδρομίων, που απαιτεί χρήματα που δεν υπάρχουν."

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από τα παραπάνω ερωτήματα, γνωρίζω ότι τα 6), 8), 9) είναι δύσκολα εφαρμόσιμα, όχι μόνο λόγω κόστους, αλλά και για πιθανούς άλλους λόγους, όπως για παράδειγμα την ύπαρξη ρήτρας στο κατασκευαστικό συμβόλαιο "να μην πειραχτεί καθόλου το έργο για τα επόμενα Χ χρόνια". Δεν το αποκλείω να υπάρχει τέτοια ρήτρα, γιατί έχει μία λογική. Σου λέει ο άλλος, "θα σε χρηματοδοτήσω να φτιάξεις το Χ έργο, αλλά δε μπορεί να πάρεις τα λεφτά, να το φτιάξεις και μετά να το γκρεμίσεις για να φτιάξεις κάτι άλλο". Όμως προσέξτε ένα λεπτό σημείο:

Ακόμα και το "ΟΧΙ" αν επιλεγεί ως απάντηση, έχει αξία να δούμε πώς θα διατυπωθεί και πώς θα αιτιολογηθεί. Για παράδειγμα είναι άλλο πράγμα να απαντήσει ο υποψήφιος αγενώς ότι
α) "Όχι, δε θα το κάνω, η ερώτησή σου είναι άστοχη και δε γίνεται / δεν συμφωνώ να το κάνω"
και εντελώς ΑΛΛΟ ΠΡΆΓΜΑ να απαντήσει "όχι" πχ. ως εξής:
β) "Όχι, δε θα επαναφέρω τα πεζοδρόμια στην Καραγιαννοπούλου, γιατί δεν υπάρχουν τα χρήματα για ένα τόσο μεγάλο έργο, παρόλο που συμφωνώ με την ιδέα να επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση. Θα επιδιώξω όμως τουλάχιστον να λεπτύνω το πεζοδρόμιο στα 100 μέτρα απέναντι από το 1ο Δημοτικό, όπου το πρόβλημα είναι οξύ."
Το δεύτερο "όχι" κρίνεται από εμένα ως μία ρεαλιστική και απολύτως ικανοποιητική απάντηση.
Βλέπετε λοιπόν πώς ακόμα και στις ερωτήσεις που το "όχι" είναι μάλλον σίγουρο, πόσα περιθώρια υπάρχουν για να δοθούν ικανοποιητικές απαντήσεις.

Θανάσης Αποστόλου:
Ιδανικός Δήμαρχος (1) - Απαλλοτρίωση

Κατά την ταπεινή μου άποψη, το σημαντικότερο έργο που θα μπορούσε ποτέ να κάνει ένας δήμαρχος στη Λιβαδειά είναι οι απαλλοτριώσεις. Δηλαδή η αγορά από τον Δήμο ιδιωτικών εκτάσεων ή κτισμάτων, προκειμένου να τα μετατρέψει σε δρόμους, ποδηλατόδρομους, πεζοδρόμια, αίθουσες συναυλιών και ό,τι άλλο θεωρεί ότι έχει ανάγκη η πόλη. Αυτές άλλοτε γίνονται αναγκαστικά, και άλλοτε μετά από την συμφωνία με τον νόμιμο ιδιοκτήτη. Για παράδειγμα πολλοί δρόμοι μας καταλήγουν σε αδιέξοδο, όπως η Αισχύλου! Μία απαλλοτρίωση θα έδινε τρομερή ανάσα.

Αν ήμουν δήμαρχος, και ΤΙΠΟΤΑ να μην είχα κάνει στη θητεία μου, αν είχα κάνει 5-6 απαλλοτριώσεις - κλειδί, που έδωσαν ανάσα στην ασφυκτική Λιβαδειά, θα ήμουν υπερήφανος για τα πεπραγμένα μου.

Φανταστείτε για παράδειγμα να αγόραζε η Δημοτική Αρχή, μία λωρίδα γης πλάτους 4 μέτρων και μήκους ενός χιλιομέτρου στην οδό Ρούμελης..! Θα έκανε παραδεισένια πλατύ το πεζοδρόμιο και η διαδρομή θα μετατρεπόταν στο όνειρο καθενός από εμάς που αγαπούμε το περπάτημα. Πιστεύω ότι οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων θα πείθονταν εύκολα, αφού πουλώντας μία λεπτή λωρίδα από το χωράφι τους ΚΑΙ θα τα τσέπωναν ΚΑΙ το εναπομείναν οικόπεδό τους θα ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ, αφού θα ήταν η μόνη περιοχή της Λιβαδειάς που θα εξαιρούταν από την ασφυξία που βιώνει η υπόλοιπη πόλη.

Αντιθέτως οι δήμαρχοί μας τι κάνουν; ΑΣΤΟΧΕΣ απαλλοτριώσεις, που δεν έχουν κανένα όφελος για την πόλη. Για παράδειγμα έμαθα ότι απαλλοτριώθηκε ένα ερείπιο στην περιοχή της Ταμπάχνας, για το εξωφρενικό (και περίεργο...) ποσό των 250.000 ευρώ! Με τόσα λεφτά είχες αγοράσει την λωρίδα γης στην Ρούμελης και θα σου περίσσευαν αρκετά χρήματα και για άλλες δουλειές. Όπως ήταν αναμενόμενο, το ερείπιο που απαλλοτριώθηκε στην Ταμπάχνα παραμένει (και θα παραμείνει) αναξιοποίητο. *Διορθώστε με αν κάτι μου διαφεύγει για την συγκεκριμένη περίπτωση, μιας και δεν είπα ποτέ ότι είμαι ο παντογνώστης.

Προσκαλώ, παρακαλώ και... εκλιπαρώ τον νέο Δήμαρχο Λιβαδειάς, να δώσει μεγάλο βάρος στις έξυπνες απαλλοτριώσεις. Δε χρειάζεται απαραίτητα να χτιστεί κάτι σε αυτές, ακόμα και σκέτη άπλα να το αφήσεις, πλακοστρωμένο, έτσι για να ξεκουράζεται το μάτι, θα δώσεις ΑΝΑΣΑ στην ασφυξία που βιώνουμε. Ας μην μας πιάνει η μανία να χτίζουμε οπωσδήποτε κάτι, όπου βρούμε άπλα...

Θανάσης Αποστόλου:
Σημείωση: Το παρακάτω κείμενο είναι μία "χαλαρή" πρόταση. Μία πρόχειρη σκέψη θα έλεγα, την οποία εκφράζω με επιφύλαξη.  Το βασικό μου μήνυμα αφορά όσα είπα στο 1ο βίντεο που παρέθεσα παραπάνω, στο οποίο μιλάω για τα ζητήματα της ασφυξίας, για τα οποία απαιτώ απάντηση. Για την παρακάτω χαλαρή σκέψη, δεν απαιτώ καμία απάντηση από τους υποψήφιους, απλά ρίχνω μία ιδέα. Αν δε σας κάνει, αγνοήστε την.

Πρόταση: Επέκταση 30 μέτρων στον πεζόδρομο της Μπουφίδου!

Ποιο είναι το βασικό "αξιοθέατο" στην κεντρική μας πλατεία; Αυτό που δεσπόζει με την παρουσία του;
Μήπως το συντριβάνι;
Όχι, είναι παραπίσω κρυμμένο.

Μήπως τα σκαμπανεβάσματα με τα διάφορα παρτέρια;
Όχι, ίσα ίσα που διασπούν την προσοχή μας και δεν την αφήνουν να ξεκουραστεί.

Το κύριο θέαμα στην κεντρική μας πλατεία είναι... τα ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ! Αυτά που είναι τοποθετημένα στο κέντρο της, και εννοώ φυσικά τα ταξί...

Αυτά τα αυτοκίνητα δημιουργούν ένα τείχος μεταξύ καφετεριών και της πλατείας, οπτικά την κόβουν στη μέση, ενώ λεπταίνουν τον πεζόδρομο της Μπουφίδου, τον πιο κεντρικό της πόλης, για 30 ολόκληρα μέτρα!

Η πρότασή μου:
Να μετακινηθεί η πιάτσα των ταξί στις 6 ήδη υπάρχουσες θέσεις πάρκινγκ, μπροστά από το παλιό δημαρχείο. Εκεί, και "κρυμμένα" θα είναι ώστε να απελευθερωθεί χώρος και θέα στην πλατεία, ενώ θα παραμένουν και δίπλα στην πλατεία, ώστε να βολεύονται και οι πελάτες και οι οδηγοί των ταξί.
Θα μπορούσαν να προστεθούν και περισσότερες θέσεις για ταξί, όλο το μήκος μπροστά από τις καφετέρειες. Όμως για να γίνει σε όλο το μήκος θα πρέπει να γκρεμιστεί μερικώς ο ψευτοπεζόδρομος και αυτό χρειάζεται χρήματα και πυγμή (δεν υπάρχει τίποτα από τα δύο).

Πιθανή ένσταση 1. "Μα βρε Θανάση, τα έχεις βάλει με όλους. Θες να τα βάλεις με τους ταξιτζήδες τώρα;"
Απ: Καθόλου! Μου δίνεται μια καλή ευκαιρία να τονίσω ότι είναι πλέον απαραίτητοι στην πόλη, πιο πολύ από ποτέ, μιας και το πάρκινγκ των δικών μας αυτοκινήτων είναι είδος προς εξαφάνιση. Το επάγγελμα του ταξιτζή στη Λιβαδειά τείνει να γίνει λειτούργημα! Η μετακίνηση της πιάτσας στο σημείο που προτείνω δε θα θίξει σε τίποτα τις (πολύτιμες!) υπηρεσίες που προσφέρουν, ούτε τις συνθήκες εργασίας τους!

Πιθανή ένσταση 2. Γιατί το λες "επέκταση πεζόδρομου" αυτό το πράγμα; Αφού και με την τωρινή θέση των ταξί, πεζόδρομος υπάρχει.
Απ: "Πεζόδρομος" δε σημαίνει μόνο να χωράς να περάσεις. Όταν μιλάμε για τον βασικό πεζόδρομο της Λιβαδειάς (και μάλιστα εντός της κεντρικής πλατείας!), εννοούμε κάτι που σου προσφέρει αναψυχή και μεγάλη άπλα, τόση ώστε πχ. να μη χρειάζεται να "σπάσουν" δύο παρέες τριών ατόμων που διασταυρώνονται. Ο τωρινός χώρος της πιάτσας θα γίνει μία απολαυστική, ζωτική επέκταση του πεζόδρομου. Θα μου πεις "30 μέτρα δε θα φέρουν την άνοιξη"... Όμως στο οριακό σημείο που είναι η πόλη, τέτοιες μικρές παρεμβάσεις, προστιθέμενες η μία στην άλλη, θα κάνουν τη διαφορά.

* Επειδή ούτε ταξιτζής είμαι, ούτε έχω μελετήσει ενδελεχώς το ζήτημα, διορθώστε με αν θεωρείτε ανέφικτη ή λάθος την πρόταση. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να την αποσύρω, αν υπάρχει κάποιο καθοριστικό επιχείρημα - παράγοντας που δεν έχω λάβει υπόψιν μου. Κουβέντα κάνουμε.


Ας μη μιλάμε όμως χωρίς τον ξενοδόχο, που είναι οι ταξιτζήδες και ο νέος δήμαρχος. Αυτοί οι δύο παράγοντες θα πρέπει σε πνεύμα συνεργασίας να βρουν την καλύτερη θέση, εφόσον συμφωνούν στο βασικό: Ότι η τωρινή θέση των ταξί (εντός του πεζοδρόμου της Μπουφίδου) δεν είναι καλή για την εικόνα και τη λειγουργία της κεντρικής πλατείας. Αν δεν υπάρξει πνεύμα συνενόησης, σειρά έχει η πυγμή του νέου δημάρχου, η οποία βέβαια στη Λιβαδειά είναι είδος προς εξαφάνιση.

Ό,τι κι αν γίνει (το πιθανότερο τίποτα) τονίζω ότι τα ταξί έχουν γίνει είδος πρώτης ανάγκης για τον στραγγαλισμένο πολίτη της Λιβαδειάς, άρα σε καμία περίπτωση δε θα πρότεινα την πλήρη απομάκρυνση των ταξί από την πλατεία. Ελπίζω η πρότασή μου, μ' όποιον τρόπο κι αν εφαρμοστεί, να δώσει μικρή ανάσα στην πλατεία και ταυτόχρονα να ενισχύσει όσο γίνεται το αναντικατάστατο έργο των οδηγών ταξί.

Θανάσης Αποστόλου:
Ο χώρος πίσω από την Νεροτριβή - Αξιοποίηση

Μιλάμε για τον χώρο πίσω από την νεόκτιστη καφετέρια της Νεροτριβής. Ίσως δεν του φαίνεται, αλλά πρόκειται για τεράστιο χώρο. Είναι στο επίκεντρο της βασικής τουριστικής μας περιοχής, της Κρύας. Σ' έναν τέτοιο χώρο, θα περίμενε κανείς να υπάρχει αξιοποίηση κάθε τετραγωνικού εκατοστού για τις ανάγκες των κατοίκων της πόλης και των τουριστών. Όμως συμβαίνει το αντίθετο.

Είναι ένας εντελώς αναξιοποίητος χώρος, ένα περίεργο μείγμα "πράσινου" και τσιμέντου. Διάφορες τσιμεντοκατασκευές συνδυάζονται με μία έκταση γεμάτη αγριόχορτα, που μοιάζει με κακή απομίμηση γκαζόν. Ένα τέτοιο είδος "πράσινου" το αποκαλώ "τουαλέτα σκύλων" γιατί είναι ένας τόπος ουσιαστικά άβατος για τους πολίτες, αφού ούτε μπορείς να κάνεις πικ νικ, ούτε να διέλθεις, λόγω του κινδύνου να πατήσεις ακαθαρσίες αδέσποτων ζώων.

Λύσεις - Προτάσεις:

Υπάρχουν διάφορες λύσεις αξιοποίησης του χώρου, που θα ήθελα να παρουσιάσω, και ξεκινώ από την χειρότερη:

1) Να γίνει πάρκο και χώρος πρασίνου. Είναι αυτό που ήδη εφαρμόζεται, αφού υπάρχει αρκετό αγριόχορτο και κάποια όμορφα δέντρα. Όμως έτσι είναι απροσπέλαστο στον κόσμο (τουαλέτα σκύλων). Επίσης η θέση του είναι τέτοια, που ούτε καν το βλέπει ο επισκέπτης της Κρύας. Γενικά, στο σημείο ο χώρος δεν προσφέρεται για κάποιο αξιοθέατο, αλλά είναι κατάλληλος για πρακτική χρήση. Δεν είναι τυχαίο που δε θα βρείτε καμία φωτογραφία του στο ίντερνετ! Εννοείται βέβαια, προτείνω τα δέντρα να παραμείνουν και να φροντιστούν.

2) Παιδική χαρά. Αυτό φαίνεται να είναι καλή ιδέα, μιας και η πόλη στενάζει από την έλλειψη τέτοιων χώρων. Φυσικά εννοούμε κανονική παιδική χαρά, όχι παιδική χαρά για άτομα με ειδικές ανάγκες, η οποία αν φτιαχτεί θα πρέπει να είναι σε ένα άλλο σημείο, όχι στο κεντρικό σημείο της Κρύας. Ένα μειονέκτημα αυτής της ιδέας είναι ότι η Κρύα έχει ήδη μία μίνι παιδική χαρά, η οποία μάλιστα αν και μικρή, είναι συχνά άδεια. Και ο λόγος που ενδέχεται και μία μεγαλύτερη παιδική χαρά να είναι άδεια, είναι η έλλειψη πάρκινγκ, μιας και μόνο με αυτοκίνητο θα μπορούσε μεγάλο μέρος των δημοτών να την επισκεφθεί (ιδίως όσοι έχουν πολύ μικρά παιδιά).

3) Δημοτικό πάρκινγκ για μηχανές. Αυτή είναι η καλύτερη ιδέα κατά την ταπεινή μου άποψη, αν και δεν είμαι μηχανόβιος... Στα τετραγωνικά μέτρα που πιάνουν 15 πάρκινγκ αυτοκινήτων, μπορεί να φτιαχτεί πάρκινγκ για 40 μηχανές! Βλέπω πολλούς νέους και μεγαλύτερους από Αθήνα και άλλα μέρη, που ταξιδεύουν με μηχανή στη Λιβαδειά και δεν έχουν που να την αφήσουν. Είναι τραγικό, ένας άνθρωπος που επισκέπτεται την πόλη με τόσο οικονομικό (σε χώρο στάθμευσης) όχημα, να μη μπορεί να το αφήσει πουθενά. Αυτό θα αύξανε τον τουρισμό της Κρύας κατακόρυφα. Ένα τέτοιου είδους πάρκινγκ θα καταλάμβανε μόνο μικρό μέρος του χώρου για τον οποίο μιλάμε, και επιπροσθέτως, θα απάλλασσε άλλους χώρους της πόλης από τις άναρχα παρκαρισμένες μηχανές, όπως για παράδειγμα μπροστά από το περίπτερο της Κρύας.

4) Διαπλάτυνση του δρόμου εισόδου στην Κρύα. Ο εφιάλτης όλων μας όταν επισκέπτονται με αυτοκίνητο την Κρύα είναι αυτός ο στενός δρόμος 50 μέτρων, που σταυροκοπιέσαι να μη συναντηθείς με εξερχόμενο όχημα, μιας και υπάρχει μόνο ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Αν διαπλατύνονταν αυτός ο δρόμος κατά 2 μέτρα, θα γινόταν άνετη, ανεμπόδιστη κυκλοφορία. Θα έμεναν μόνο 5 (αναπόφευκτα) μέτρα στενότητας, μπροστά στο κτήριο της Νεροτριβής, που είναι πολύ πιο εύκολα διαχειρίσιμα για τους οδηγούς σε σχέση με τα 50 μέτρα που είναι τώρα. Αν μάλιστα η διαπλάτυνση ήταν στα 3 μέτρα, θα μπορούσε να γίνει και ένα (στενό) πεζοδρόμιο για να εξυπηρετούνται οι πεζοί, που τώρα αναγκάζονται και περπατούν στον χώρο διέλευσης οχημάτων.

5) Επιπλέον θέσεις πάρκινγκ αυτοκινήτων. Το ξέρω ότι πολλοί διαφωνούν κάθετα με κάθε ιδέα επέκτασης του άτυπου πάρκινγκ της Κρύας. Σε αυτήν την αντίδραση πρωτοστατούν και 10-20 κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι δυστυχώς θεωρούν ότι η γνώμη τους μετράει περισσότερο από των άλλων. Στην πραγματικότητα όμως ο ιερός τόπος της Κρύας δεν μπορεί να θεωρηθεί "αυλή" κανενός. Όση βαρύτητα έχει η άποψη ενός κάτοικου συνοικισμού ή κατοίκου από τα γύρω χωριά, που θέλει να επισκεφθεί με το μωρό του την Κρύα (οπότε έχει πρόσβαση μόνο με αυτοκίνητο), τόση έχει και η άποψη ενός κατοίκου της περιοχής.

Όταν μιλάμε για "τουρισμό στη Λιβαδειά", εννοούμε κυρίως "Κρύα" (κακά τα ψέματα). Και ο απόλυτος περιοριστικός παράγοντας, που κάνει απαγορευτική την περαιτέρω αύξηση του τουρισμού στην Κρύα είναι το πάρκινγκ. Εκτός αν ζητήσουμε από τους μακρινούς επισκέπτες να πέφτουν με αλεξίπτωτο, οπότε το πάρκινγκ δε θα ήταν πρόβλημα... Ο αναξιοποίητος χώρος πίσω από την Νεροτριβή είναι τόσο μεγάλος, που θα μπορούσε μαζί με την διαπλάτυνση του δρόμου και το πάρκινγκ μηχανών, να προστεθούν και άλλες 10 θέσεις για πάρκινγκ αυτοκινήτων. Ας μην ξεχνάμε ότι το πάρκινγκ της Κρύας, εκτός από τους τουρίστες μας, εξυπηρετεί και τους κατοίκους της περιοχής, αλλά και την μεγαλύτερη εκκλησία της πόλης. Δυστυχώς το τελευταίο πάρκινγκ που σχετιζόταν (κάπως) με Κρύα, στην Γιαννούτσου, καταβροχθίστηκε για μία ακόμα άχρηστη επέκταση του πεζοδρομίου. Οπότε κάθε νέα θέση πάρκινγκ είναι σκέτο χρυσάφι για την επισκεψιμότητα της περιοχής, και της πόλης γενικότερα.

Η τελική μου πρόταση προς τη νέα Δημοτική Αρχή είναι ένας συνδυασμός του 3) και 4). Τώρα, για τον χώρο που θα περισσέψει, αν θα γίνει πλακόστρωτη άπλα που θα ξεκουράζει το μάτι, με δέντρα και παγκάκια (πολύ καλή ιδέα!) ή λίγες επιπλέον θέσεις πάρκινγκ, μικρή σημασία έχει κατά τη γνώμη μου.

Θανάσης Αποστόλου:
Επαναφορά του ονόματος στις κύριες οδούς της πόλης μας

Η πρόταση αφορά την επαναφορά των ονομάτων που γνωρίζουμε από μικρά παιδιά στις κύριες οδούς της πόλης μας.
Απ' ό,τι φαίνεται έγινε αποδεκτή σε τεράστιο ποσοστό από όσους τη διάβασαν (96%!!), στην (άτυπη) ψηφοφορία που έγινε στο φέισμπουκ.

Δεν είναι κάτι που προτάθηκε ως το μείζον και επείγον θέμα της πόλης, αλλά ως το πιο ΕΥΚΟΛΟ και ΓΡΗΓΟΡΟ να διευθετηθεί. Θα μπορούσε να είναι το πρώτο μέτρο που θα εφαρμόσει άμεσα η νέα Δημοτική Αρχή!

Δείτε αναλυτικά την πρόταση και τον διάλογο που ακολούθησε στο παρακάτω λινκ:
https://www.facebook.com/groups/livadeia/posts/6511708778877833/

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version