*
 
Κατεβάστε εδώ δωρεάν το νέο ebook SD-ΕΠΙΘΕΣΗ (version 1.24) και το ebook "πώς να απαλλαγείτε από το κάπνισμα πανεύκολα! (version 5.2).

Author Topic: Διαβάστε πρώτα εδώ πριν δημοσιεύσετε συνταγή!  (Read 1144 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Θανάσης Αποστόλου

  • Διαχειριστής
  • ιδρυτικό μέλος
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 215
  • -Receive: 175
  • Gender: Male
  • να πέσεις; επιτρέπεται. να σηκωθείς; ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ !
Θα ήταν μάταιο να δημιουργηθεί εκτεταμένο τμήμα συνταγών στο Skeftomai.gr ή να γράψω βιβλίο συνταγών, αφού το θέμα από τα λίγα που καλύπτεται τόσο εκτενώς στο ελληνικό ίντερνετ. Γι αυτό θα δράσουμε στοχευμένα. Σε αυτόν τον τομέα του φόρουμ δε θα ασχοληθούμε με όλες τις συνταγές μαγειρικής από τις οποίες πλέον το ίντερνετ βρίθει, αλλά θα εστιάσουμε σε αυτές που υποκαθιστούν το σιτάρι και τη ζάχαρη με άλλα υλικά.

Οι κατηγορίες – στόχοι είναι τα ψωμιά και τα αρτοσκευάσματα που γίνονται χωρίς σιτάρι και τα γλυκά που γίνονται με λιγοστή ή καθόλου ζάχαρη, και που είναι συμβατά με την Sapiens Diet.

Όλες οι άλλες συνταγές (όσπρια, κρέατα, λαδερά, ψάρια κλπ) θα μπουν "χύμα" προς το παρόν στον πίνακα αυτό, και όταν μελλοντικά μαζευτούν πάνω από 30 συνταγές, θα επέμβω και θα τις χωρίσω σε κατηγορίες για ευκολότερη πρόσβαση.

Όταν θα είναι έτοιμα τα λινκς (στα μέσα του 16), θα δημοσιευτούν συνταγές τεράστιας σπουδαιότητας για την καλοζωία μας, κάποιες από τις οποίες δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο και θα σας τις παρουσιάσω με δικά μου βίντεο. Αυτές είναι κυρίως το κεφούρτι και ο Επιούσιος Άρτος.

Παρακαλώ συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του μηνύματος ως το τέλος.



Η γνώση βασικών συνταγών μαγειρικής είναι καίριας σημασίας όταν αποκόπτουμε από τη διατροφή μας το σιτάρι. Πιθανώς μία πολύ έμπειρη νοικοκυρά να μη χρειάζεται να ασχοληθεί με το θέμα, εκτός αν της αρέσει σαν χόμπι. Εμείς οι υπόλοιποι όμως (και βάζω τον εαυτό μου μέσα) που δεν έχουμε ασχοληθεί πολύ με τη μαγειρική, επείγει να διευρύνουμε το ρεπερτόριό μας. Ο τρόπος εργασίας που σας προτείνω είναι ο εξής:


Πώς εργαζόμαστε για να μάθουμε συνταγές

Μία τη βδομάδα! Προτείνω να μαθαίνετε καλά τουλάχιστον μία νέα συνταγή τη βδομάδα, έτσι ώστε σε μερικούς μήνες να μπορείτε να πάρετε τον έλεγχο της διατροφής σας στα χέρια σας με νόστιμα και εύκολα φαγητά. Ο τρόπος είναι απλός.

Ψάχνουμε στο ίντερνετ να βρούμε στοιχεία για τη συνταγή μας. Οι τρεις πηγές που προτείνω ανεπιφύλακτα είναι:

- το Youtube
- η ελληνική σελίδα greekmasa.gr
- η γραμμή αναζήτησης google

Στο youtube γράφουμε στη γραμμή αναζήτησης τη συνταγή που μας ενδιαφέρει. Τα αγγλικά βοηθούν, γιατί κάποιες συνταγές υπάρχουν μόνο στα αγγλικά. Το greekmasa.gr είναι μία πλουσιότατη σελίδα συνταγών μαγειρικής γραμμένων στα ελληνικά. Ο διαχειριστής της σελίδας είναι παλιός καλός φίλος και τον έχω ενημερώσει ότι θα δανειζόμαστε συνταγές από τη σελίδα του. Επίσης μπορούμε να παίρνουμε και εικόνες από τη σελίδα του (δείτε τρόπο εδώ) για να τις αναρτούμε στα αντίστοιχα μηνύματα.

Τέλος το google είναι μία τεράστια πηγή αναζήτησης συνταγών προς δεκάδες αξιόλογες ελληνικές σελίδες.

Άλλες πηγές: Μου αρέσουν επίσης πολύ και η σελίδα http://www.sintagespareas.gr/ και η σελίδα του Πρετετζίκη. Γενικά ο Πρετετζίκης έχει πολύ πρακτικό μυαλό, παρουσιάζει ωραία τις συνταγές και έχει και κάποιες ανησυχίες σε θέματα υγείας, αν και του διαφεύγουν βασικές πληροφορίες για το σιτάρι και τη ζάχαρη, υλικά που χρησιμοποιεί πολύ στις συνταγές του.

Βασικά όρεξη να έχετε να ασχολείστε.. οι ιντερνετικές πηγές είναι αχανείς...


Πώς δημοσιεύω συνταγή στο φόρουμ

Είναι κρίμα καθώς μαθαίνετε νέες συνταγές, να μην κάνετε ένα μικρό κόπο να τις δημοσιεύσετε και στο φόρουμ μας... :) Ακόμα και ένα απλό φαγητό όπως φακές, ομελέτα, θα χαρώ πολύ αν είστε ο πρώτος που θα δημοσιεύσει τη συνταγή του, είτε με δικά σας λόγια και φωτογραφίες είτε αντεγραμμένα από τις πηγές που σας έδωσα.

Όμως θα πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανόνες στη δημοσίευση:

Θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μην δημοσιεύετε σωρηδόν με copy / paste από άλλες σελίδες, αλλά να αντιγράφετε ΜΟΝΟ συνταγές που έχετε δοκιμάσει και έχετε προσωπική εμπειρία.

Αν η συνταγή είναι με βίντεο, τα πράγματα είναι πολύ απλά. Δημοσιεύουμε τη διεύθυνση του βίντεο και από κάτω οπωσδήποτε τουλάχιστον μία ή δύο παραγράφους με προσωπικά σχόλια και παρατηρήσεις μας για την εμπειρία μας με τη συνταγή. Μη βάζετε μόνο ένα σκέτο βίντεο.


Για συνταγή με κείμενο και εικόνα:

1) Η δομή της συνταγής θα πρέπει να είναι η κλασική: Πρώτα μία φωτογραφία του τελικού αποτελέσματος, μετά τα Υλικά και μετά η Εκτέλεση. Δείτε ένα παράδειγμα εδώ από το greekmasa. Κάπως έτσι πρέπει να τις γράφουμε κι εμείς.

2) Η φωτογραφία του τελικού αποτελέσματος είναι απαραίτητη στην αρχή κάθε συνταγής. Κάθε συνταγή χωρίς φωτογραφία, θα δέχεται μία ειδοποίηση για τοποθέτηση φωτογραφίας και αν αυτό δε γίνεται εντός λίγων ημερών, η συνταγή θα διαγράφεται. Αν κάποιος θέλει να βάλει περισσότερες φωτογραφίες μπορεί να το κάνει ελεύθερα.

Μπορούμε να πάρουμε φωτογραφία από τη σελίδα που είδαμε τη συνταγή (όπως και το κείμενο) ή ακόμη καλύτερα μπορούμε να φωτογραφήσουμε τα δικά μας κατορθώματα με το κινητό μας ή τη φωτογραφική μηχανή. Για να βάλετε φωτογραφία στο μήνυμά σας ακολουθήστε αυτόν τον εύκολο οδηγό.

3) Λινκ παραπομπής. Επειδή στο φόρουμ αυτό δε μας αρέσει να κλέβουμε τη δουλειά άλλων, για κάθε συνταγή που αντιγράφουμε από άλλη σελίδα, θα πρέπει οπωσδήποτε στο τέλος της δημοσίευσής μας να υπάρχει ένα λινκ που να οδηγεί στη συγκεκριμένη σελίδα από την οποία πήραμε τη συνταγή.

4) Ξενόγλωσσες συνταγές είναι πολύ ευπρόσδεκτες, αλλά θα γίνονται δεκτές, μόνο αν μεταφράζονται στα Ελληνικά.

5) Αν η συνταγή μας έχει ήδη δημοσιευτεί, δεν ανοίγουμε νέο θέμα, αλλά πάμε στο θέμα που αφορά τη συνταγή και απαντάμε δίνοντας και τον δικό μας τρόπο. Προσοχή, η συνταγή για "γίγαντες" είναι διαφορετική με αυτή για "γίγαντες με σπανάκι και πράσο". Δηλαδή αν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στη συνταγή και τον τίτλο, τότε ανοίγουμε νέο θέμα, αν όχι, πατάμε "απάντηση" σε ήδη ανοιγμένο θέμα.

6) Ποιες συνταγές απαγορεύονται; Στο παρόν φόρουμ δε θα φιλοξενούνται συνταγές που έχουν έστω και λίγο σιτάρι (πχ. ψωμί, ζυμαρικά, κέικ, μπισκότα κλπ) και οι συνταγές με πολύ ζάχαρη, με εξαίρεση τα γλυκά κουταλιού, τα οποία αν και έχουν πολύ ζάχαρη, δεν περιέχουν λίπος (σαντιγί κλπ) πράγμα που τα κάνει κάπως πιο συμβατά με SD. Όταν χρειάζεται ξεκαθάρισμα των ορίων, θα επεμβαίνω με σχόλια ή διαγραφές συνταγών (ζητώ συγνώμη προκαταβολικά!).

Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις υπέροχες συνταγές!  :roll:


   Κατεβάστε το δωρεάν βιβλίο σας εδώ!