Author Topic: Η πιο σωστή ώρα να πιες τον καφέ σου  (Read 116 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Θανάσης Αποστόλου

  • Διαχειριστής
  • ιδρυτικό μέλος
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 221
  • -Receive: 179
  • Gender: Male
  • να πέσεις; επιτρέπεται. να σηκωθείς; ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ !
Η πιο σωστή ώρα να πιες τον καφέ σου
« on: September 20, 2020, 12:14:47 PM »
Το παρακάτω κείμενο προέρχεται από το νέο μου βιβλίο που αφορά την διαχείριση χρόνου και την Εκτόξευση της Παραγωγικότητας.
Στο σημαντικό κεφάλαιο με τίτλο "Ενέργεια", υπάρχει μία υποενότητα που αφορά τον σωστό χειρισμό της καφεΐνης, μέρος της οποίας είναι το παρακάτω απόσπασμα, που αφορά την σωστή ώρα κατανάλωσης του καφέ. Μελλοντικά ενδέχεται να προσθέσω επιπλέον πληροφορίες για το θέμα της απεξάρτησης από την καφεΐνη.


Η πιο σωστή ώρα να πιες τον καφέ σου



Έχω να σας δώσω μία επαναστατική πληροφορία που αρκετοί δεν γνωρίζετε, η οποία θα τελειοποιήσει τη χρήση του καφέ και θα μεγιστοποιήσει και την ενέργεια που αντλείτε από αυτόν.

Όπως ξέρετε η χειρότερη ώρα να πιει κάποιος καφέ είναι το βράδυ, γιατί χαλά τον ύπνο, που είναι το σπουδαιότερο πράγμα για την ενέργεια και την υγεία μας. Επίσης και το απόγευμα για τους περισσότερους είναι μία κακή ώρα για λήψη καφεΐνης, διότι και πάλι επηρεάζει άσχημα τον ύπνο.

Αυτό που ίσως δε γνωρίζετε είναι ότι ΚΑΙ το πρωί είναι ακατάλληλη ώρα για καφέ! Αυτό οφείλεται στην κορτιζόλη, την ορμόνη του στρες που εκκρίνει το σώμα σας με βάση τον κιρκαδιανό ρυθμό. Τα επίπεδα αυτής της ορμόνης ξεκινούν να αυξάνονται άμεσα με το πρωινό ξύπνημα. Είναι κάτι σαν ένα «φυσικό καφεδάκι» που μας κερνά το σώμα μας όταν ξυπνάμε, για να ενεργοποιηθούμε γρηγορότερα.

Αν πιεις καφέ αμέσως μετά το ξύπνημα, είναι σαν να πίνεις δύο καφέδες μαζί (καφές + κορτιζόλη). Έτσι μετά από λίγη ώρα νιώθεις μία ακανόνιστη, ενοχλητική νευρικότητα. Αμέσως μετά από την υπερδιέγερση, νιώθεις μία απότομη πτώση ενέργειας και τότε θέλεις και δεύτερο καφέ για «να σε ανεβάσει». Όμως έχοντας πιει τον προηγούμενο, έχεις μειώσει την ευαισθησία σου στην καφεΐνη, και ο δεύτερος καφές δεν σε «πιάνει» όπως θα σε έπιανε αν δεν είχες πιει τον πρώτο.

Αν όμως δεν είναι ακατάλληλη ώρα για καφέ το πρωί, τότε ΠΟΤΕ είναι η κατάλληλη ώρα;

Η ιδανική ώρα να πιείτε καφέ είναι 2-3 ώρες μετά το πρωινό ξύπνημα!

Τότε η κορτιζόλη έχει κάνει τον κύκλο της, σας έχει προσφέρει την ενέργεια που χρειάζεστε και τα επίπεδά της αρχίζουν να πέφτουν στο σώμα, μαζί και η ενέργεια που σας προσφέρει. Τότε έρχεται ο καφές και σας δίνει ένα δυνατό ανέβασμα, ώστε να συνεχίσετε δυναμικά την ημέρα σας ως το μεσημέρι.
Για κάποιον που ξυπνά στις 7, το καλύτερο που έχει να κάνει την πρώτη ώρα είναι να πιει ένα ποτήρι νερό. Ούτε καφές, ούτε πρωινό χρειάζονται με το πρωινό ξύπνημα. Μετά από μία ώρα (ή και δύο) μπορείτε να πάρετε το πρωινό σας (το λες και δεκατιανό) και μετά από λίγο έρχεται η ιδανική ώρα για να πιεις έναν ωραίο καφέ.

Δε λέω ότι θα πάθετε κάτι αν πιείτε καφέ με το πρωινό ξύπνημα, ούτε σας αποτρέπω να το κάνετε.  Αν όμως ενδιαφέρεστε για την τέλεια χρήση της καφεΐνης και την καλύτερη εκμετάλλευσή της στην καθημερινή σας ενέργεια, τότε πρέπει να καθυστερήσετε τον καφέ ένα δίωρο μετά το ξύπνημα.

Η άλλη καλή ώρα για αυτούς που θέλουν και αντέχουν και 2ο καφέ μέσα στην ημέρα τους, είναι το μεσημέρι, περίπου μία 1-2 ώρες μετά το φαγητό, όταν πάλι τα επίπεδα κορτιζόλης είναι πεσμένα. Πιο αργά ο καφές δεν προτείνεται. Κατά τις 3 ως το αργότερο 4 το μεσημέρι είναι η ώρα για τον δεύτερο και τελευταίο καφέ, για όσους θέλουν να κοιμούνται κατά τις 12 το βράδυ.

Αν συνηθίζετε να πίνετε καφέ μόλις ανοίγετε τα μάτια σας κάθε πρωί, δοκιμάστε να καθυστερήσετε τον καφέ σταδιακά, μέχρι να φθάσετε να τον πίνετε ιδανικά 2 ώρες μετά το ξύπνημα. Έχετε πολλά να κερδίσετε από αυτό. Θα βγείτε κερδισμένοι ακόμα κι αν τον καθυστερήσετε για μία ώρα.
Όταν έχεις κοιμηθεί χάλια το βράδυ. Πολλοί νομίζουν ότι όταν έχεις κοιμηθεί χάλια ο καφές είναι ακόμη πιο απαραίτητος. Εγώ έχω άλλη άποψη σε αυτό. Όταν έχω κάνει χάλια ύπνο, ο καφές μου δίνει ένα πρόσκαιρο μικρό ανέβασμα, αλλά λίγο μετά με κάνει ακόμα χειρότερα, ενώ ενδέχεται να μου χαλάσει τον επόμενο ύπνο. Αντί του καφέ, ανανεώνω την ενέργειά μου με έναν μικρό υπνάκο όποτε βρω ευκαιρία. Αλλά αυτό είναι η δική μου εμπειρία. Αν εσείς βλέπετε ότι σας ωφελεί ο καφές μετά από χάλια ύπνο, χρησιμοποιήστε τον.



Αν μου ζητούσαν να αναφέρω τον τέλειο χειρισμό της καφεΐνης με μία φράση θα έλεγα ότι:

Η τελειότερη αξιοποίηση της καφεΐνης για ενέργεια και παραγωγικότητα, είναι όταν πίνεις μόνο έναν καφέ καθημερινά, περίπου 2 ώρες μετά το πρωινό ξύπνημα.

Όμως επειδή απευθύνομαι σε πολλές διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες και προτιμήσεις, θα πρέπει να τονίσω ότι όλα όσα προτείνω είναι προαιρετικά. Αν θέλετε δοκιμάστε την πρότασή μου, αλλά μην την παίρνετε τοις μετρητοίς. Ο χειρισμός της καφεΐνης είναι μία σημαντική λεπτομέρεια, αλλά δεν είναι το μέγα θέμα για την ενέργεια και την παραγωγικότητά μας.


   Κατεβάστε το δωρεάν βιβλίο σας εδώ!